Kirjeldus
Koduteenuse eesmärk on täisealise isiku iseseisva ja turvalise toimetuleku tagamine kodustes tingimustes, säilitades ja parandades tema elukvaliteeti.
Koduteenuse osutamisel abistatakse isikut toimingutes, mida isik terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda sooritada kõrvalabita, kuid mis on vajalikud kodustes tingimustes elamiseks.
Koduteenused on muu hulgas:
- toiduainete, majapidamistarvete, ravimite, tehniliste abivahendite, valmistoiduga varustamine jms;
- abistamine majapidamistoimingutes teenuse saajale kuuluvate vahenditega;
- abistamine tervishoiu-, finants-, sotsiaal- ja muul asjaajamisel ameti- ja teenindusasutustes;
- küttematerjaliga varustamise korraldamine;
- kõrge abivajadusega isiku juhendamine ja abistamine eneseteeninduses, sealhulgas pesemisel, riietumisel, söömisel, terviseseisundi hindamisel, liikumisel, hügieenitoimingutes jms.
Koduteenust osutatakse vastavalt teenuse määramise otsuses toodud tingimustele, koostöös teenust saava isiku ja teenuse osutajaga koostatud lepingu alusel, määrates selles muu hulgas kindlaks kõrvalabi vajaduse määrast tulenevad toimingud, mis tagavad isiku iseseisva toimetuleku kodustes tingimustes.
Hinnad
- Teenusepakett I – 33 eurot kuus
- Teenusepakett II (sisaldab vajadusel teenusepaketi I tegevusi) – 50 eurot kuus
- Teenusepakett III (sisaldab vajadusel teenusepaketi I ja II tegevusi) – 80 eurot kuus
Kes maksab?
Üldjuhul maksab isik teenuse eest ise. Isikult võetava tasu suurus oleneb sotsiaalteenuse mahust, teenuse maksumusest ning teenust vajava isiku ja tema ülalpidajate majanduslikust olukorrast.
Enne teenuse eest tasu määramist selgitatakse välja, millised on teenust vajava isiku sissetulekud, väljaminekud ja nendel lasuvad kohustused, vallas- ja kinnisvara olemasolu, kas selle realiseerimine on võimalik ja otstarbekas ning kas abivajajal on elatise saamise võimalusi, et tasuda teenuse eest täies mahus.
Kui kaua läheb?
Teenuse määramise või määramisest keeldumise otsus tehakse hiljemalt kümne tööpäeva jooksul peale nõuetekohase taotluse esitamist.
Kes osutab teenust?
Kohtla-Järve Sotsiaalhoolekandekeskus
Õigusaktid
- Sotsiaalhoolekandelise abi andmise kord
- Sotsiaalseadustiku üldosa seadus
- Sotsiaalhoolekande seadus
- Perekonnaseadus
- Kohtla-Järve linna koduteenuse maksumuse kehtestamine
Taotlemine elektrooniliselt
Vajalikud sammud: Avage allolev e-vorm ja logige sisse ID-kaardi või mobiil-ID-ga. Keskkonda sisenemisel kuvatakse teile rahvastikuregistri andmetega eeltäidetud vorm. Vorm tuleb digitaalselt allkirjastada.
Taotlus on esitatud korrektselt, kui saate teate: “Sinu päringu töötlemine oli edukas.” ja Teie e-posti aadressile laekub kinnituskiri.
Taotlus sotsiaalteenuse saamiseks (e-vorm)
>
Taotlemine kohapeal
Vajalikud sammud: Kohaletulek Kohtla-Järve Linnavalitsusse (Keskallee 17, Kohtla-Järve, kab. 2, Kohtla-Järve) või helistades sotsiaaltöötajale, leppides kokku aja, millal tullakse koju. Vastuvõtuajad: kokkuleppel.
Vajalikud dokumendid: Isikut tõendav dokument, hindamisinstrument hooldusvajaduse ja sotsiaalteenuste määramiseks (täidab sotsiaaltöötaja)
Blankett:
Kontakt
Keskallee 17, Kohtla-Järve
Kodukülastused, lisa dokumentide vormistamine
Keskallee 19, Kohtla-Järve
Otsuse vormistamine